Kvalitet och miljö

Visste du att allt kaffe vi serverar i våra restauranger och caféer är ekologiskt och Fairtrademärkt? Och att vi gått över till komposterbara salladsskålar på våra caféer? Plus att vi bara serverar svensk kyckling och all vår fisk är miljömärkt. Detta är bara några resultat av det miljö- och hälsoarbete vi bedriver.

I dag förväntas alla seriösa företag arbeta med hållbarhets- och miljöfrågor. Det kan vi med stolthet säga att vi har gjort sedan starten.

Våra kunder är pålästa, engagerade och medvetna och ställer höga krav på oss. Det ska ni göra. Era krav och önskemål i kombination med ett ökat globalt intresse och vårt eget engagemang innebär att vi ständigt fyller på kunskapsbanken och utvecklar vårt arbetssätt för att kunna erbjuda moderna och miljömedvetna lösningar.

Detta innebär att vi i vår tur ställer höga krav på de leverantörer vi samarbetar med. Vi godkänner bara leverantörer som delar vår syn på kvalitet, produktionsvillkor och personalpolitik, och som precis som vi arbetar aktivt med ett genomtänkt miljöarbete för att skapa en hållbar framtid. Har de väl passerat nålsögat efter vår helhetsbedömning blir samarbetet både nära och långsiktigt.

Att värna om vår gemensamma jord är för oss på Högskolerestauranger solklart och inget vi tar lätt på. Vi fokuserar därför på hållbarhet på alla plan, inte bara inom miljö och hälsa utan även ekonomiskt, etiskt och socialt. Sedan ett par år stödjer vi till exempel med både hjärta och pengar insamlingsprojektet Musikhjälpen, som lyfter fram en undangömd humanitär katastrof någonstans i världen.

Hela vår verksamhet präglas av ett genuint engagemang för dessa frågor. Men vi kan hela tiden förbättra oss. Därför arbetar vi konkret med både övergripande och direkt mätbara miljömål, och efter en rad certifieringar och kontrollsystem.

Kvalitetspolicy

Våra gäster och kunder är våra bästa ambassadörer. Därför är hög kvalitet essentiellt för vår
leverans. I vårt kvalitetsarbete utgår vi från våra tre värdeord.

Glädje

  • är att få vara stolt över sitt jobb

  • är att det vi gör varje dag faktiskt betyder något för någon annan

  • är att verka i en prestigelös miljö där vi ser, stöttar och uppmuntrar varandra

  • är ett val som kan kräva en ansträngning men alltid är värd investeringen

Ansvar

  • vi är en viktig del av många människors vardag

  • vi är stolta över det förtroende vi har hos våra gäster och uppdragsgivare

  • vi har ansvar att förvalta och utveckla det förtroendet

  • vi tror på delegerat ansvar, vi ser till att våra medarbetare själva tar ansvar och att de nyttjar det förtroendet fullt ut

Engagemang

  • goda resultat är aldrig en slump, det är följden av entreprenörskap och uthållighet

  • vi ska ifrågasätta allt vi gör för att göra det ännu lite bättre i morgon

  • vi ska vara stolta över att utveckla vår restaurang, café och cateringverksamhet

  • tack vare enskilda medarbetares engagemang kan vi lösa det omöjliga, det händer ofta